06 Ekim 2026, Salı
DOLAR 42.2631
EURO 49.0719
ALTIN 5726.6

Yaşlı ve engelli aylıklarında yüzde 50'ye Yakın Artış

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Yaşlı ve engelli aylıklarında yüzde 50'ye Yakın Artış
Abone ol
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, sosyal hizmet modelleri kapsamındaki yaşlı ve engelli aylıkları ile evde bakım yardımı ve sosyal, ekonomik destek ödemelerinde yüzde 50'ye yakın artış yapıldığını duyurdu. Yeni artış sonrası yaşlılık aylığı 2 Bin 348 liradan 3 Bin 504 liraya yükseldi

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, sosyal hizmet modelleri kapsamındaki yaşlı ve engelli aylıkları ile evde bakım yardımı ve sosyal, ekonomik destek ödemelerinde yüzde 50'ye yakın artış yapıldığını duyurdu. Yeni artış sonrası yaşlılık aylığı 2 Bin 348 liradan 3 Bin 504 liraya yükseldi

Bakan Göktaş, ocak ayı memur maaş katsayısındaki düzenleme sonrasında sosyal hizmet modelleri kapsamındaki ücretlerde iyileştirmeler yapıldığını belirtti. "Türkiye Yüzyılı"nda toplumu hedefleyen sosyal hizmet ve yardımları daha da güçlendirmeyi amaçladıklarını vurgulayan Göktaş, yeni hizmet modelleri ve alanları geliştirme taahhüdünde bulundu.

Sosyal hizmet modellerinin düşük gelirli birey ve ailelere yönelik destek sunduğunu belirten Göktaş, yaşlı aylıklarını 2 bin 348 liradan 3 bin 504 liraya yükselttiklerini ifade etti.

Ayrıca, yüzde 40-69 arası engelli oranına sahip vatandaşların aylıklarını 1.874 liradan 2 bin 797 liraya, yüzde 70 ve üzeri engelli raporu bulunanların aylıklarını da 2 bin 811 liradan 4 bin 196 liraya çıkardıklarını söyledi.

Geçen sene 116,2 milyar lira "Evde Bakım Yardımı" yapıldığını hatırlatan Göktaş, bu kapsamda aylık ortalama 560 bin engelli vatandaşa Evde Bakım Yardımı yapıldığını ve bu yardımı 5 bin 97 liradan 7 bin 608 liraya çıkardıklarını belirtti.

Göktaş, çocukları için Sosyal ve Ekonomik Destek (SED) hizmeti sunulan ihtiyaç sahibi ailelere yönelik ekonomik destek tutarlarını da artırdıklarını açıkladı.

Çocuk başına yapılan ekonomik destek tutarını ortalama 3 bin 571 liradan 5 bin 330 liraya yükselttiklerini ve koruyucu ailelere çocuk başına yapılan ödemelerin aylık ortalamasını da 5 bin 705 liradan 8 bin 895 liraya çıkardıklarını belirtti.

Bakan Göktaş, "Hiçbir ayrım yapmadan eşit ve adil hizmet prensibiyle toplumun tüm kesimlerine erişilebilir hizmet ağımız ile ulaşıyoruz.

Yapılan yeni düzenleme sonrasında şubat ayından itibaren sosyal yardım programlarımızın aylık ödemelerini artışlı bir şekilde hak sahiplerinin hesaplarına yatıracağız." şeklinde konuştu.

Anahtar Kelimeler:
  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
Bagajdan kaçak göçmenler çıktı Önceki Haber

Bagajdan kaçak göçmenler çıktı

Körfez şehitler için tek yürek oldu Sonraki Haber

Körfez şehitler için tek yürek oldu

Yorum Yazın

aaaaa

Başka haber bulunmuyor!

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar